Thuba Scouts

De ThuBa Scouts is een gemengde groep voor meisjes en jongens van ongeveer 11 tot 15 jaar. Bij de groep zijn we met echte scouting dingen bezig. Wat dat zijn? Wij bouwen onder andere grote torens met pionierhout, stoken een vuurtje en maken daar ons eigen eten op, hakken grote blokken hout tot kleine stukjes, of graven een hele pizza oven. Verder is er ook nog iets te verdienen! We oefenen namelijk regelmatig voor een insigne. Als je aan de eisen voldoet, krijg je de insigne. Deze staat symbool voor wat je hebt geleerd of kan laten zien. Wat moet je dan kunnen? Bijvoorbeeld laten zien dat je veilig met een bijl om kan gaan of dat je je eigen tent op kan zetten. Deze insignes worden tijdens de opkomst geoefend. Bij de ThuBa Scouts draait veel om zelfstandigheid en samenwerking. Welk moment is nou beter om te laten zien dat je zelfstandig bent en goed kunt samenwerken dan op één van de zomer- of weekendkampen? Naast al deze serieuze dingen, is er natuurlijk ook ruimte voor sport en spel. En hebben we heel veel plezier met elkaar!

Nieuwsgierig geworden? Kom een middagje kijken bij de scouts! Wij hebben elke zaterdag opkomst van 13:00 tot 16:30 op Scoutcentrum de Geitenberg aan de Kolonieweg 9 in Dieren. Voor alle vragen over de ThuBa Scouts, het programma en de opkomsten, kun je Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met de leiding.

• Wat: De ThuBa Scouts.
  • Voor wie: Kinderen van 11 t/m 15 jaar.
  • Wanneer: Elke zaterdag van 13:00-16:30 uur.
  • Waar: De Geitenberg, Kolonieweg 9 te Dieren.
  • Contact: scouts@scoutingdieren.nl