Loodsen

De loodsen van Isala II Dieren bestaat uit een gemengde groep van ongeveer 10 mensen tussen de 18 en 23 jaar. Elke zondagmiddag en -avond komen zij samen, waarbij in de zomer vaak de IJssel wordt overgevaren in een paar bootjes om lekker te gaan zeilen in 'het gat'. In de winter wordt er vaak geklust aan de boten. Na de opkomst blijft iedereen regelmatig plakken om samen nog wat te gaan eten en drinken in het clubhuis de Keienheuvel. Omdat deze groep uitsluitend leden heeft van 18+ is er geen (bege-)leiding aanwezig, waardoor de loodsen een zelfstandig draaiende groep is. Dit maakt dat zij hun eigen programma's bedenken en hun eigen kampen organiseren. Ook kan hierdoor iedereen zijn eigen projectjes en ding doen tijdens de opkomst. Heb je geen zin om te zeilen, maar ga je liever een beetje knutselen aan de boten? Dan kan dat gewoon.

Veel leden van de loodsen zijn zelf leiding bij de jongere groepen van de watertak. Dit maakt dat de leden van loodsen actief betrokken zijn bij de Scoutinggroep en het onderhoudt van de boten en het materiaal.
Kortom, de loodsen zijn een gezellige, gemengde, zelfstandige en actieve groep.

• Wat: De loodsen.
  • Voor wie: Jongeren van 18-23 jaar.
  • Wanneer: Elke zondagmiddag en avond.
  • Waar: De Keienheuvel, Zutphensestraatweg 112 te Dieren.
  • Contact: info@scoutingdieren.nl