Wilde Vaart

De wilde vaart is de groep na de zeeverkenners, bedoeld voor jongeren vanaf 15 t/m 18 jaar. Het is een erg gezellige maar kleine groep.

Opkomst
Iedere zondag om 13:30 begint de opkomst van de wilde vaart op de Keienheuvel, het clubgebouw van de watertak. In de zomer gaan we de dan met één of twee lelievletten en een motorboot naar de overkant van de IJssel om daar, afhankelijk van waar we zin in hebben en als het weer het toelaat, te roeien, te zwemmen of natuurlijk te zeilen. Rond 16:30 gaan we dan weer terug naar het clubhuis. Hier ruimen we alles op en gaan met zijn allen wat drinken. In de winter begint de opkomst eveneens om 13:30. Het vaarseizoen is midden oktober afgelopen en de boten gaan dan het water uit. In de winter staat dan ook het onderhoud van de boten centraal.

Zomerkamp
Ieder jaar vindt er in de zomervakantie een zomerkamp plaats. Dit zomerkamp wordt meestal gekoppeld aan het zeeverkennerkamp omdat de boten dan al op locatie zijn. Meestal is dit zomerkamp in de omgeving van Sneek, Friesland. Tijdens dit kamp gaan we veel zeilen, zwemmen, en heel veel lol maken.

Winterkamp
Het winterkamp wordt in de kerstvakantie gehouden. Dit kamp wordt meestal in het clubhuis van de landtak van Scouting Dieren gehouden. Tijdens dit kamp gaan we schaatsen, zwemmen, bowlen, of ondernemen we andere leuke activiteiten. ‘s Avonds kijken we een filmpje kijken of spelen we een spel bij het knetterend openhaardvuur.

explorers RGB

Even in het kort

• Wat: De Wilde Vaart.
  • Voor wie: Jongeren van 15-18 jaar.
  • Wanneer: Elke zondag om 13:30 uur.
  • Waar: De Keienheuvel, Zutphensestraatweg 112 te Dieren.
  • Contact: wildevaart@scoutingdieren.nl