Watertak

De watertak van Scouting Dieren bestaat uit vijf speltakken. Deze vijf speltakken bieden kinderen en jongeren van 7 t/m 23 jaar uitdagende en leuke activiteiten aan. De jongste beginnen bij de waterwelpen, waarna ze vanaf hun 12de over gaan naar de zeeverkenners. Dit staat binnen Scouting beter bekend als overvliegen. Soms komen kinderen ook vanaf de bevers (landtak) over naar de waterwelpen. Dit omdat bevers mogen “snuffelen” bij beide takken. Na de zeeverkenners gaan de kinderen vanaf hun 15de over naar de wilde vaart. Vanaf hun 18de zijn jongeren bij de watertak welkom bij de loodsen waarna ze na hun 23ste eventueel kunnen blijven als plus scout.
De leeftijdsgroepen zijn zo ontwikkeld door Scouting Nederland dat elke volgende leeftijdsgroep uitgebreidere en uitdagendere activiteiten kan bieden dan de vorige. Hierdoor kunnen kinderen op een speelse manier vele vaardigheden ontwikkelen en leren.
De opkomsten van de watertak vinden plaats bij 'de Keienheuvel', te vinden aan de Zutphensestraatweg 112 te Dieren.

De Speltakken

Isala 2 Welpen